Ačkoliv se celý proces může jevit jako složitý a prodávající se často obávají, jak celá transakce proběhne, tento postup jsem pro své klienty v praxi řešil již mnohokrát a vždy dopadl k jejich spokojenosti. Moji klienti často řeší prodej menšího bytu a stěhování s rodinou do většího nebo naopak stěhování z většího bytu do menšího. V obou případech potřebují použít peníze z prodeje jejich nemovitosti na koupi dalšího bytu. Jak na to?
Ideální postup je připravit Vaši nemovitost do inzerce, udělat precizní prezentaci i fotografie a vyinzerovat na inzertní servery. Můžete v klidu oťukat trh a zjistit, jaká je maximální tržní cena vašeho bytu či domu podle reakcí klientů a poptávky. Dopředu se s prodávajícími domluvím na takzvané odložené předání nemovitosti, což v praxi znamená, že nemovitost budou moci užívat ještě po zápisu na katastru, kdy již dostanou peníze na svůj účet.
Celý proces tedy proběhne standardním způsobem:
Jakmile katastr zapíše nového vlastníka a dojde k uvolnění finančních prostředků z depozitní úschovy, začíná běžet předem domluvená lhůta pro předání nemovitosti. Běžně klientům, kteří hledají novou nemovitost, doporučuji lhůtu na vystěhování alespoň tři měsíce po zápisu v katastru. To pro prodávajícího reálně znamená, že penězi z prodeje již může disponovat a v tu chvíli se jakožto kupující stává klientem s hotovostí. Je tedy pravděpodobné, že pokud se ve Vámi vybrané nové nemovitosti sejde více zájemců, majitel upřednostní jakožto kupce Vás, jelikož jednání s Vámi bude rychlé a snadné.
Chcete pomoci s návazností na koupi nové nemovitosti a prodej Vaší stávající?